Wat is no show
Het komt helaas regelmatig voor dat patiënten niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen, zonder bericht of te laat afbellen. Een gemiste afspraak noemen wij een ‘no show’.
No show beleid
Met ingang van 2024 hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een no show tarief ingevoerd. Het no show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt als een patiënt niet op zijn/haar afspraak verschijnt. In de vrijgekomen tijd kan namelijk geen andere patiënt worden ingepland.
No show factuur
Patiënten die 2 of meer keer hun afspraak zijn vergeten of niet tijdig hebben afgezegd kunnen hiervoor een factuur ontvangen.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt een no show factuur niet!
No show tarieven
De tarieven voor een no show bedragen € 15 voor een enkel consult en € 30 voor een dubbel consult of langer. Hier vallen ook alle consulten bij de assistente en praktijkondersteuner onder.
Hoe voorkomt u een no show factuur
Kunt u niet op uw afspraak komen? Meld dit uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente op ons praktijknummer 043-361 10 00. De afspraak wordt dan uit de agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no show tarief berekend.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.