Einsteinstraat 34 A 03


6227 BZ Maastricht

043 3611000

Bij spoed toets 9

Huisregels

huisregels heer

Huisregels

Onze medewerkers zetten zich in om uw medische hulpvraag goed te behandelen. Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft. U kunt ze rustig en respectvol aanspreken. Zorg niet voor overlast voor andere patiënten.

Vanuit onze vakkennis geven we best mogelijke advies en wij wensen dat u ons advies opvolgt. Onze medewerkers moeten houden aan de regels die gesteld zijn aan het leveren van zorg, waardoor we niet altijd volledig aan uw vraag kunnen voldoen.

De gedragsregels binnen onze huisartsenpraktijk zijn opgesteld om aan te geven hoe we hier met elkaar omgaan en hoe we hier een prettige en veilige omgeving maken.

Met contact met Gezondheidscentrum Heer, gaat u akkoord met deze gedragsregels:

  1. We accepteren elkaar met onze verschillen.
  2. We gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
  3. We houden ons aan de wet, ook wat betreft discriminatie en (seksuele) intimidatie.
  4. Dreigend of grof taalgebruik kan worden opgevat als intimiderend gedrag. Hiervan wordt melding gemaakt aan de praktijkhouders, die hier een registratie van zullen maken.
  5. Geen enkele vorm van agressie en geweld is toegestaan. Hiervan wordt melding gemaakt bij de politie.


Daarnaast:

 

  • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (politie en/of brandweer) op te volgen.
  • Het is verboden huisdieren mee naar binnen te nemen. Een hulphond is uiteraard wel toegestaan.
  • In de praktijk mag niet worden gerookt.
  • Het gebruik van alcohol en verdovende middelen is tevens niet toegestaan.
    Indien patiënten onder invloed zijn van alcohol/ verdovende middelen worden zij hierop aangesproken. Er vindt tevens altijd direct overleg plaats met de huisarts. Patiënten wordt (indien medisch verantwoord) verzocht een nieuwe afspraak te maken.
  • Het is verboden de praktijk te betreden met slag-, steek en vuurwapens.
  • De praktijk is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor verlies, vandalisme of diefstal van eigendommen in het pand of buiten (auto/fiets).
  • Schade aan goederen van de praktijk / van teamleden wordt altijd verhaald.
  • Indien u niet aan uw betalingsverplichtingen voldoet, zijn wij genoodzaakt om u bij het eerstvolgende consult eerst te laten betalen.
  • Met ingang van 2024 hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een no show tarief ingevoerd. Het no show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt als een patiënt niet op zijn/haar afspraak verschijnt.
    Kunt u niet op uw afspraak komen? Meld dit uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente op ons praktijknummer.
Translate »

Herhaalrecept Bestellen

Verwijderen

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
  • Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
  • Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
  • Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
  • Actueel medicatieoverzicht

Stuur ons een bericht via PraatmetdeDokter

Voor contact met de praktijk maken wij uitsluitend gebruik van de PraatmetdeDokter app. Hierin kunt u al uw vragen stellen en afspraken maken.

Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.

Wat kun je doen met PraatmetdeDokter?

  • Vragen stellen: Heb je een vraag over een recept, een afspraak, een uitslag of een medische klacht? Via PraatmetdeDokter kun je deze vragen direct naar je huisartsenpraktijk sturen.
  • Snel antwoord ontvangen: Zodra je huisarts je vraag heeft beantwoord, krijg je een melding op je telefoon. Zo kun je doorgaan met je dag zonder te wachten.
  • Chats teruglezen: In de app kun je altijd je eerdere gesprekken met je huisarts teruglezen.
  • Afspraken maken: In de app kunt u na het gesprek een afspraak inplannen op het spreekuur.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Stuur ons een bericht via PraatmetdeDokter

Voor contact met de praktijk maken wij uitsluitend gebruik van de PraatmetdeDokter app. Hierin kunt u al uw vragen stellen en afspraken maken.

Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.

Heb ik wel een afspraak nodig?

thuisarts_logo

U kunt altijd telefonisch contact met ons opnemen:

Call Now Button Ga naar de inhoud